8 Stappen tot een gezondere darmflora

'Alle ziekte begint in de darmen' - Hippocrates

Uw spijsvertering begint in uw mond, zodra U begint te kouwen mixt speeksel zich met het eten en begint het spijsverteringsprocess. Hoe gezonder we eten, hoe gezonder onze darmflora zal zijn. Vaak zijn onze levensstijl keuzen, zoals een ongeschikt dieet, het nemen van medicijnen, niet gehydrateerd blijven, niet sporten en te veel stress in ons leven kan tot een ongezonde darmflora lijden. Zelfs emotionele gezondheid speelt een belangrijke rol in darmflora functioneren.

1. Eet and drink gezond: eet veel Biologisch fruit, bladgroenten en rauwe groenten. Zelfs gestoomde groenten en vis zullen een gezond spijsverteringssysteem onderstuenen. Drink veel vers geperste (bij voorkeur slow juicer sap centrifuge) sappen gemaakt van fruit, bladgroenten en groenten.

2. Drink alkali puur water - om te helpen giftige stoffen uit uw systeem vrij te maken. Ondanks dat uw huis maar een paar jaar oud kan zijn, de leidingen in de grond kunnen wel honderen jaren oud zijn. Deze leidingen zitten vaak vol slijm, calcium (kalk) opbouw, roest en andere chemicaliën die uw water binnen komen. Als U uw leiding water niet filtreert, zal uw lichaam het filter worden.

3. Ruil uw koffie voor verfrissende kruiden thee: Koffie lijdt vaak tot darm problemen (diaree).
Cafeïne stimuleert de darmen evenals uw geest. Darm stimulatie betekend dat de snelheid waarmee het eten dat u gegeten heeft door uw darmkanaal beweegt is versneld. Om wind, opgeblazen gevoel en krampende pijn te verlichten, probeer pepermunt, kamille of venkel kruiden thee.

4. Kauw uw eten goed voordat u het doorslikt: zoals hierboven genoemd, uw spijsvertering begint in uw mond. Kauw goed en verlicht de druk op uw spijsverteringskanaal.

5. Zorg dat stress onder controle is: eet in een ontspannen en stille omgeving. Dit helpt ook om uw voedsel goed te kouwen en dus voor een betere spijsvertering,

6. Supplement met probiotica: om goede darm flora op te bouwen, welke U zal assisteren in uw spijsvertering en het opbouwen van uw weerstand. U kunt supplementen innemen als pil of door vergist voedsel te eten zoals miso, sauerkraut of door het drinken van Kombucha Thee

7. Supplement met een van planten afgestamde spijsverterings enzym. Dit kan U helpen ondersteunen van uw spijsvertering en het verlichten van enkele voorkomende spijsverterings klachten. Gember is een een goed kalmerend kruit dat soms kan worden toegevoegd aan spijsverterings enzym supplementen.

8. Wees verzekerd van voldoende vijzels in uw diet: Psyllium schil is een goede bron van vijzels, het absorbeert veel water in de darmen. Omdat psyllium opzwelt in de darmen voel je je voller na een maaltijd.