Is het Waar dat Fruit en Groenten Minder Voedzaam Worden

Wordt groente en fruit steeds minder voedzaam?

Ik heb onlangs de overstap gemaakt en ben begonnen met biologisch geteelde groenten en fruit te kopen, want ik hoorde een schokkend feit, dat conventioneel geteelde groenten en fruit die we kopen in de supermarkt slechts 33% vitaminen bevatten in vergelijking met 50 jaar geleden. Neem een sinaasappel, of een stuk van broccoli en je hebt zeer waarschijnlijk minder voedingsstoffen dan je in 1950 zou hebben gekregen. Toen ik dit hoorde, maakte ik de overstap, en kocht mijn groenten en fruit tegen een hogere prijs, voordat ik de moeite had genomen om te controleren of dit wel betrouwbaar was.

Een studie uitgevoerd door Voedsel Standaard Australië en Nieuw-Zeeland, zij analyseerden het gehalte aan mineralen gevonden in 44 soorten groenten en fruit. Het werd geëvalueerd en vergeleken met de minerale niveaus in producten uit de jaren 1980 tot 2000. De geteste mineralen zijn kalium, natrium, calcium, magnesium, ijzer en zink. Wat zij vastgesteld hebben is, dat ondanks kleine verschillen in groenten zoals maïs, er geen wezenlijk verschil was in het gehalte aan mineralen. Hoe dan ook, het onderzoek kon geen toekomstige besluiten bepalen van de conventionele landbouw.

Hoewel rapporten de belangrijke daling van de Australische producten toch niet markeren, zeggen dat we niets te vrezen hebben in Australië is naïef en onverstandig. Na vijf minuten verder onderzoek ontdekte ik dat landen als de VS niet uitgesloten worden van de zelfde resultaten. Onderzoek is uitgevoerd door de Universiteit van Texas, waaruit bleek dat 1950-1999 er sprake was van een aanzienlijke daling in de hoeveelheid eiwit, calcium, fosfor, ijzer, riboflavine (vitamine B2) en vitamine C in de afgelopen halve eeuw als gevolg van uitputting van de bodem. Het onderzoek beschrijft de afname van de voedingswaarde op het overwicht van landbouwpraktijken ontworpen om kenmerken (grootte, groeisnelheid, resistentie tegen plagen) te verbeteren.

Na verloop van tijd zullen de gevolgen van uitputting van de bodem nadelige gevolgen hebben op de Nederlandse groenten en fruit. De sleutel tot gezondere producten is een gezondere bodem en biologische producten, boeren in Nederland doen dit al zo. Afwisselend tussen velden (vruchtwisseling), voorgaande bestrijdingsmiddelen en meststoffen zijn in het voordeel of biologische teeltmethoden zijn goed voor de bodem en geweldig voor de koper van de groenten, de klant.

Er wordt geschat dat 6 op de 10 Nederlanders al biologisch inkopen, grotendeels als gevolg van de gepercipieerde waarde van de biologische voordelen. Het begrijpen van de realiteit van dit mondiaal probleem heeft niet alleen mij duidelijk gemaakt wat er door mijn mond gaat, maar dat net als biologische boeren, ook wij de Nederlandse bodem moeten behouden. Voor mij, ik ga de biologische boeren van Nederland ondersteunen, en hopelijk de toekomstige kwaliteit van onze bodem.

Het vinden van meer voedzame voedingsmiddelen

Het consumeren van veel rauwe, lokaal geoogste, biologische groenten is een van de beste manieren om de belangrijkste voedingsstoffen binnen te krijgen die Uw lichaam nodig heeft. Maar het kopen van organische stoffen is duur, dus wat kan je doen om de maximale voedingsstoffen binnen te krigen.

  • Eet seizoensgebonden groenten en fruit. bij het eten van producten van het seizoen wordt bedoeld dat ??de tijd die het in opslag heeft doorgebracht korter is, en eventuele voedingsstoffen die verloren gaan minimaal zijn..
  • Eet een waaier van kleuren. Hoe meer kleur in Uw maaltijden, hoe meer kans U hebt om een scala aan gezondheids- en het stimuleren van voedingsstoffen te ontvangen.
  • Koop producten regelmatig. Het is goed om te producten een paar keer per week vers te kopen. Ik koop de mijne 3 keer per week. U krijgt meer voedingsstoffen, in plaats van het eten van doorweekte groenten aan het eind van de week
  • Groente niet te lang koken. Door het kort koken van groenten minimaliseert U de hoeveelheed van voedingsstoffen die verloren gaan. Bij roerbakken van groente, voeg die pas doe in de laatste minuten.
  • Wordt pro-actief. Start met het kweken van je eigen biologische groente-of kruidentuin. Wat is een betere toegang tot een voedselrijke bodem.