Supervoedsel Waarom u het zou Moeten Eten en hoe Krijgt u Het in een Gezond Dieet

We horen veel over supervoedsel en de sterren van de show, zoals tarwegras, bosbessen broccolli en de meer exotische goji bessen. Het vullen van Uw dieet met een breed scala van supervoedsel is essentieël; ieder heeft zijn eigen kleine pakket van gezondheid verbeterende eigenschappen.

Quinoa

  • Bevat veel eiwitten – met alle negen essentiële aminozuren - perfect voor veganisten of vegetariërs om de eiwit inname te verhogen
  • Bevordert weefselgroei en herstelt de huid
  • Beschermt tegen vrije radicalen
  • Bevat veel magnesium, ontspant de bloedvaten - dit kan de frequentie en de symptomen van migraine verminderen en bevordert de cardio vasculaire gezondheid
  • Bevat veel anti-oxidanten

Gezonde Recepten:

Paardebloem

  • Reinigt de nieren - kan nierstenen oplossen
  • Reinigt de lever
  • Zuivert het bloed
  • Verbetert de spijsvertering in het buik/darmstelsel

Tips om te eten:

Drink paardebloem thee in plaats van koffie. De thee kan het best gedronken worden zonder zoetstof, wel kunt U eventueel honing toevoegen

Nori zeewier

  • Bevat veel vezels en eiwitten
  • Vrij van suiker of natirum
  • Stimuleert een gezond hart
  • Kanker bestrijdende eigenschappen
  • Bevat veel vitamine C, zorgt voor een beter effect van ijzer in het lichaam

Tips om te eten:

Met nori vellen maakt U geweldige snacks om chips te vervangen. U kunt op nori gehakt toevoegen, of viscurry, leverpastei

Pompoenpitten

Goede bron van zink, manesium, ijzer en eiwitten

  • Lagere cholesterol
  • Anti-ontstekings eigenschappen
  • Kan helpen om ziekten zoals kanker en osteoporose te voorkomen
  • Beschermt de prostaat tegen desbetreffende prostaat ziektes

Tips om te eten:

Pompoenpitten zijn in de meeste supermarkten te koop. U kunt ze eten als een snack of rooster ze in de koekenpan en voeg ze toe aan salades

Aalbessen

  • Bevat veel anti-oxidanten en vitamine C
  • Verhoogt het energie niveau
  • Bevordert mentale helderheid
  • Helpt bij het bestrijden van vroegtijdige veroudering
  • Versterkt de eigenschappen van het immuunsysteem

Tips om te eten:

Er zijn verschillende soorten bessensappen beschikbaar in winkels. Probeer deze superdrankjes, voeg er water aan toe, en U heeft een heerlijke vruchtensap smoothie om Uzelf een opkikker te geven

Cranberries/cranbessen

  • Extreem hoog vitamine C gehalte
  • Anti-ontstekings eigenschappen
  • Ondersteunt het immuunsysteem
  • Verlaagt het risico op infectie aan de urinewegen door versterking van het slijmvlies van de urinewegen
  • Kanker bestrijdende eigenschappen

Tips om te eten:

Gedroogde cranberries/bessen zijn een geweldige gezonde snack. In salades, pap, gebak of als vervanging voor rozijnen of gedroogde vruchten in zowat elk recept dat erom vraagt! Cranberries geeft Uw taarten een pittige smaak die uniek en heerlijk is.

Kool

Bestrijdt vrije radicalen die verantwoordelijk zijn voor medische aandoeningen zoals hart- en vaatziekten, kanker en psychische aandoeningen

  • Bevat veel vitamine A, C en K
  • Verlaagt de bloeddruk
  • Bevordert een gezond immuunsysteem

Gezonde recepten:

Zoals altijd, eten of drinken van rauw voedsel is altijd de beste manier om de meeste voedingsstoffen binnen te krijgen. Met een koude pers sapcentrifuge krijgt U de beste sappen en houdt U de vitale levende enzymen in leven houden, dit noemen we levend sap.

Een voedsel droogoven is een geweldig apparaat om Uw eigen gezondheids snacks te maken. U kunt groenten en fruit drogen, gedroogde biefstuk maken en zelfs gezonde koekjes en crackers.